29 kwietnia 2009

O wyglądzie bloga słów kilka

Od kilku wieczorów próbuję zmienić trochę wygląd mojego bloga. Aktualny szablon jest tymczasowy, bo po pierwsze nie do końca mi się podoba, a po drugie jest dość standardowy. Przez "standardowy" rozumiem również (poza tym, że jest standardowo dostarczany przez Google'a ;) ) także jego popularność wśród Javowych bloggerów. Tylko wśród blogów, które regularnie czytam, korzysta z niego Jacek Laskowski - Notatnik Projektanta Java EE, Paweł Zubkiewicz - Java programmer's blog oraz IT Researches. I wcale im się nie dziwię :), bo z szablonów, które są do wyboru na starcie blogowania właśnie ten wydaje się najlepszy do prowadzenia merytorycznego bloga. Czytelna kolorystyka i układ, a dodatkowo duża szerokość, dzięki czemu dłuższe wypowiedzi nie ciągną się przesadnie w dół to niewątpliwe zalety tego szablonu. A ja głównie tylko dlatego, że nie do końca trafia w mój gust estetyczny szukam jakiegoś zamiennika o podobnych parametrach. Niestety póki co bezskutecznie.

Swoją drogą podoba mi się wyglą bloga Splatch's devblog, jest przejrzysty i szeroki, a ja właśnie czegoś w takich klimatach szukam.

Inną rzeczą, która zajęła mi na początku trochę czasu było estetyczne wyświetlanie kodów źródłowych w moich postach. Użyłem SyntaxHighlightera, a ostatnio zastanawiałem się nawet nad opisaniem mojej walki z tym narzędziem na blogu. Uprzedzili mnie inni polscy blogowicze: Maciej Zbrzezny oraz Paweł Zubkiewicz, więc nie będę wymyślał koła i zainteresowanych odsyłam pod podane linki.

1 komentarz:

  1. Witam, ostatnio na moim blogu napisałem jeszcze na temat optymalizacji wykorzystania SyntaxHighlighter. Zapraszam do lektury: http://maciej-progtech.blogspot.com/2009/05/syntaxhighlighter-na-bloggerrze.html

    OdpowiedzUsuń