12 kwietnia 2009

Here we go!

Stało się, zapadła wiekopomna decyzja o rozpoczęciu prowadzenia bloga. Pomysł kiełkował mi w głowie już od dłuższego czasu, ale jak to z pomysłami bywa, muszą dojrzeć. Początkowo miałem wątpliwości czy będę miał o czym pisać i czy będę miał w ogóle na to pisanie czas. Ale w nowej pracy sporo się dzieje, aktualnie bardziej jestem w educationalMode niż w workingMode, więc materiału na posty nie powinno zabraknąć.

O czym będzie ten blog?
Bloga traktuję jako notatnik do zapisania moich problemów podczas programowania i rozwiązań jakie udało mi się znaleźć lub wypracować. Dodatkowo będą pojawiały się tutaj ciekawostki ze świata Java/JEE (linki do ciekawych artykułów, postów lub książek). Co jakiś czas będę starał się umieszczać opis jakiejś biblioteki lub frameworku, z którym miałem styczność wraz z przykładowym tutorialem.
Ponieważ jestem w trakcie pisania pracy magisterskiej (roboczy tytuł "Tworzenie aplikacji JEE - porównanie frameworków front-endowych"), wieści z edukacyjnego frontu też będą stanowiły jakąś część moich postów.
Oczywiście nie samym programowaniem człowiek żyje, wiec jeśli coś mnie zaciekawi, wzburzy, itp to także znajdzie to odzwierciedlenie w blogu. Oczywiście takie posty otrzymają tag 'off-topic', a w przyszłości może uda się rozdzielić subskrypcję na dwie: tą z off-topic i tą bez.

Po co to wszystko?
Po pierwsze jak wiele osób mam chęć pozostawienia po sobie jakiegoś śladu. A że artysta ze mnie kiepski to zamiast poematu czy rzeźby, zostawię po sobie trochę wiedzy z programowania w Javie w postaci łatwo dostępnej dla innych.
Po drugie: człowiek lepiej przyswaja nową wiedzę, jeśli musi ją opisać własnymi słowami. Wszystko lepiej się utrwala i na dłużej zostaje w głowie. A jeśli kiedyś będę miał problem z przypomnieniem sobie jak rozwiązałem jakiś problem, szybciej znajdę to w notatkach na moim blogu niż w archiwum moich projektów :)

Jacek Laskowski na swoim blogu opisując swoje wystąpienia na konferencjach i JUG-ach wielokrotnie podkreślał, że bardzo dużo można się nauczyć i dowiedzieć wchodząc w merytoryczną interakcję ze słuchaczem. Ponieważ nie lubię wystąpień publicznych przed większą grupą ludzi, łatwiejszym sposobem wejścia w interakcję będzie relacja autor postów <--> autorzy komentarzy. Więc niniejszym zachęcam do regularnego odwiedzania bloga i komentowania :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz